15 de nov. 2007

Medi Ambient, Energia i Mobilitat

37. Aprovar un pla pont de tancament de les centrals nuclears i tancament immediat de la central de Garoña.

38.- Combatre el canvi climàtic. Reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle en un 30% l’any 2020, prenent com a base les emissions de 1990, i del 80% per a l’any 2050.

39.- Aprovar una Llei de foment de les energies renovables amb l’objectiu que aquestes aportin un 30% de l’energia primària l’any 2020, i un 80% l’any 2050.

40.- Aprovar una llei d’estalvi i eficiència energètica amb l’objectiu de reduir el consum d’energia primària com a mínim en un 1% anual en termes absoluts, i com a punt de partida per aconseguir una reducció del 20% l’any 2020.

41.- Aprovar una Llei de mobilitat sostenible. Gestió sostenible i segura de la mobilitat de persones i de mercaderies amb el mínim impacte ambiental. Pla de xoc per modernitzar la xarxa de Rodalies. Es fomentarà el transport públic i col·lectiu així com altres sistemes de transport de baix o nul impacte, com són els desplaçaments en bicicleta o a peu.

42.-. Crear el Pla Bus VAO (vehicles amb alta ocupació) a les àrees metropolitanes, concertat amb les Comunitats Autònomes. Limitació de la velocitat a 80 km/h, com a mesura de protecció de la salut.

43.- Reformar la llei d’envasos, residus i embalatges, LERE, per tal que introdueixi el sistema de dipòsit, devolució i retorn en la gestió dels residus.

44.- Apostar per un ús sostenible de l’aigua. Reforma de la llei d’aigües basada en els principis d’estalvi, reutilització i eficiència, per tal d’adequar-la a la Directiva Marc de l’Aigua, millorant així la gestió, d’acord amb la legislació europea.

45.- Protegir la biodiversitat i els animals. Dur a terme una llei de protecció dels animals, així com un pla per protegir aquells espais naturals d’especial fragilitat i espècies amenaçades que així ho requereixin. La costa ha de ser protegida, no sols on encara no hi ha drets edificatius, sinó també on ja n’hi existeixen, a través de processos de negociació i si s’escau expropiacions.

46.-. Declarar el territori de l’Estat espanyol lliure de cultius transgènics.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

I per què no s'estableixen beneficis fiscals per a les persones que puguin demostrar que van a treballar cada dia en transport públic, fent un abonament personalitzat que així ho justifiqui? Ja està bé d'apel·lar només a les consciències.

Penkamuska ha dit...

Crec que ha part d'apostar pel transport públic per tal de disminuir l'impacte ambiental de la mobilitat, hauríem de treballar per a reduir la mobilitat. Se m'acudeixen mesures com:

# Estimular que la gent treballi en la ciutat on viu. Això augmenta la qualitat de vida i per tant la qualitat de la feina. Possibles mesures serien reduccions fiscals a les empreses que contractin gent de la mateixa ciutat, o borses d'intercanvi de feines similars entre persones de ciutats diferents.

# Incentivar la flexibilitat laboral en les feines que sigui possible. Evitaria en certa manera l'existència de les hores punta i el col·lapse que tenen associat.

# Millorar les telecomunicacions per tal de només realitzar els desplaçaments necessaris. Part de la feina es podria fer a casa, i algunes gestions es podrien fer a distància.

Anònim ha dit...

La nova mobilitat ha de pasar per ser més transport públic colectiu i el més sostenible posible.

No hem de tenir por a fer noves línies de tren, sempre que l'impacte al territori sigui baix i si pot ser nul millor que millor.

D'acord 100% en reduir la mobilitat. El problema és que la població creix i creix!Ja som més de 7 milions...

Anònim ha dit...

Trobo a faltar més aspectes relacionats amb la mobilitat sostenible i el canvi climàtic. La universalitat de la tarja de transport públic com porpugna en lluis carrasco per exemple, l'extensió de la bicicleta pública com a mitjà de transport, veure com quedarà la Ley de Mobilidad (crec que poc tractada en el si d'ICV) i que no passi com a Catalunya que el Decret que la desenvolupi no trigui més de 3 anys (a Catalunya fa més de 5 anys que ha de sortir)

Anònim ha dit...

Fer obligatori a totes les àrees metropolitanes del país l'establiement, a la seva perifèria, de grans àrees d'aparcament públiques per tal que l'entrada a la ciutat es faci amb transport públic (seguint la idea del "park and ride" britànic).

Anònim ha dit...

Por favor podrían aclarar el alcance que tienen previsto para la ley de protección de los animales?