15 de nov. 2007

Educació

69.- Impulsar la universalització de l’escolarització gratuïta i de qualitat a l’educació infantil 0-3.

70.- Assolir la completa gratuïtat en els nivells obligatoris (llibres de text i material escolar), que eviti les discriminacions per raons econòmiques.

71.- Promoure la reforma de la LODE per tal de garantir que en el sistema de concerts es compleixin els requisits mínims de qualitat, transparència en la gestió i laïcitat.

72.- Denunciar els acords entre l’Estat espanyol i el Vaticà, contraris als principis d’un Estat aconfessional. Cal separar qualsevol activitat de caràcter confessional de les activitats educatives o curriculars de l’alumnat i, per tant, no fer l’oferta de la classe de religió dintre de l’horari escolar.

73.- Definir una política de beques d’acord amb la realitat social i econòmica de les comunitats autònomes. En els estudis no obligatoris, cal combinar les beques a fons perdut amb les de modalitat retornable a la fi dels estudis, contemplant també el retorn via prestacions socials.

74.- Revaloritzar la funció educativa dels docents mitjançant l’aprovació de l’Estatut de la Funció Pública Docent.

75.- Transformar els organismes d’avaluació del sistema educatiu en independents de l’Administració i que depenguin dels Consells Escolars de les diferents Comunitats Autònomes.

76.- Promoure canvis en la composició del Consell Escolar de l’Estat a fi de què la representació de les Comunitats Autònomes sigui a través de representants dels seus Consells Escolars respectius.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Gratuïtat dels llibres de text, sí. Però associada a la reutilització dels mateixos. Si no, és una despesa permanent per a l'administració cada curs i a més antiecològica, a banda que la gratuïtat per se no fomenta valors mediambientalistes entre l'alumnat. Gratuïtat i reutilització!

Penkamuska ha dit...

Estic completament d'acord amb en Roger. La simple gratuïtat només fa que els ciutadans paguin els llibres amb els impostos. El que cal és programes de reutilització, ja que així aconseguim tant l'estalvi de recursos, com impulsar i exercir valors ambientalistes.

Aquesta és una idea valenta, ja que de ben segur toparà amb l'interès de les editorials.

Crec recordar que, durant el primer govern tripartit, la Generalitat ja es va fer enrere d'una idea semblant.

Anònim ha dit...

Mobilitat dels funcionaris entre les diverses administracions publiques tal com preveu l'estatut basic de la funció publica, també la generalitat, estat i ajuntaments, el treballador public ha de poder reunint els requisits canviar d'administració, a favoreix el seu desenvolupament i la seva motivació com a treballador public

Anònim ha dit...

Escoles obertes tot l'any, i reducció de les vacances estivals de 3 mesos per un repartiment més racional durant tot l'any.

Anònim ha dit...

Evitar que la dualitat escola pública / concertada no esdevingui escola d'autòctons / escola d'immigrants. Cal no només recursos econòmics sinó també mesures legals.

Anònim ha dit...

Caldria recordar que educació obligatòria fins als 16 anys no ha de voler dir necessàriament educació comuna fins als 16 anys. Cal atendre la diversitat i les individualitats, i no es pot obligar a persones de 15 i 16 anys que no tenen cap interès en l'estudi a seguir el mateix currículum que els que sí ho estan, perquè no és un sistema bo ni pels uns ni pels altres.